Waarom contactloos betalen en retourpinnen?

Als ondernemer hebt u natuurlijk het beste beentje voor met de klant. Daarom is het belangrijk om elk contactmoment zo soepel en efficiƫnt mogelijk te laten verlopen in de klantreis. Het betaalproces is een belangrijk onderdeel hiervan. Er zijn verschillende manieren om het betaalproces van de klant te verbeteren. In dit artikel bespreken wij twee belangrijke manieren om u te voorzien van verse inzichten: Contactloos betalen en retourpinnen!

Contactloos betalen

Als u nog geen pinautomaat heeft met de optie om contactloos te betalen, lees dan snel verder! Uit onderzoek van Betaalvereniging Nederland vonden er 4,37 miljard elektronische betalingen plaats in 2018. Het aandeel contactloos betalen bedroeg maar liefst 56%! In 2017 was dit aandeel nog minder dan de helft (49%). Contactloos pinnen wordt dus alsmaar belangrijker.

Contactloos betalen is voor vrijwel elke situatie interessant. Hebt u bijvoorbeeld een drukke winkel en kampt u met lange wachtrijen? Dan kunnen deze beperkt worden omdat klanten contactloos sneller kunnen betalen. Ook binnen de horeca is contactloos betalen handig vanwege de piekmomenten wanneer mensen hun rekening willen betalen!

   

Retourpinnen

Naast contactloos betalen is retourpinnen ook zeker een aanvulling op uw betaalsysteem. Retourpinnen wordt gezien als een extra betaalservice voor de klant. Zie het als een omgekeerde pinbetaling. Je stort het bedrag via de betaalpas terug op de bankrekening van de klant. Hiermee kunt u voorkomen dat u te weinig contant geld in de kassa hebt. Een belangrijke voorwaarde voor het retourpinnen is wel dat de oorspronkelijke aankoop gedaan moet zijn per pin.

   
Retourpinnen geeft u de mogelijkheid om eenvoudig het aankoopbedrag elektronisch terug te betalen. Hierdoor hebt u minder contant geld nodig in de kassalade. Daarnaast is uw winkel veiliger wanneer er weinig contact geld aanwezig is. Gezien de dalende trend in contante betalingen is dit ook steeds minder nodig.

Vraag nu GRATIS advies!