Waarom contactloos betalen en retourpinnen?
Als ondernemer hebt u natuurlijk het beste beentje voor met de klant. Daarom is het belangrijk om elk contactmoment zo soepel en efficiƫnt mogelijk te laten verlopen in de klantreis. Het betaalproces is een belangrijk onderdeel hiervan. Er zijn verschillende manieren om het betaalproces van de klant te verbeteren. In dit artikel bespreken wij twee belangrijke manieren om u te voorzien van verse inzichten: Contactloos betalen en retourpinnen!
Contactloos betalen
Als u nog geen pinautomaat heeft met de optie om contactloos te betalen, lees dan snel verder! Uit onderzoek van Betaalvereniging Nederland vonden er 4,37 miljard elektronische betalingen plaats in 2018. Het aandeel contactloos betalen bedroeg maar liefst 56%! In 2017 was dit aandeel nog minder dan de helft (49%). Contactloos pinnen wordt dus alsmaar belangrijker.
Contactloos betalen is voor vrijwel elke situatie interessant. Hebt u bijvoorbeeld een drukke winkel en kampt u met lange wachtrijen? Dan kunnen deze beperkt worden omdat klanten contactloos sneller kunnen betalen. Ook binnen de horeca is contactloos betalen handig vanwege de piekmomenten wanneer mensen hun rekening willen betalen!